Warsztaty
Zgłoszenia do 9.09.2021

Od Abrahama do Instagrama. Jak zostać food influencerem? - warsztaty dla młodzieży

Osoba z aparatem stoi tyłem do widza, na wyświetlaczu aparatu widać kadr fotografii - zastawiony potrawami kolorowy stół, który widać także poza wyświetlaczem aparatu
fot. M. Starowieyska / Muzeum Historii Żydów Polskich

W ramach tegorocznego TISZ Festiwalu Żydowskiego Jedzenia zapraszamy na bezpłatny cykl warsztatów kreatywnych dla młodzieży w wieku 14–17 lat z Warszawy i okolic.

  • Zgłoszenia do 9 września (czwartek) - zakończone

Podczas weekendowych spotkań poszukamy odpowiedzi na pytania: jakimi prawami rządzi się świat Instagrama i jak tworzyć atrakcyjne treści na swój profil? Czym jest kuchnia żydowska i jak ciekawie opowiadać o jedzeniu przez media społecznościowe?

W programie m.in.:

  • warsztaty kreatywne, prowadzenie: Dorota Cieślik
  • szkolenie z zakresu komunikacji w mediach społecznościowych, prowadzenie: Dagmara Rosiak (@Głodna Daga), Olimpia Jenczek (@dobrze.online)
  • warsztaty kulinarne, prowadzenie: Maria Przybyszewska (@komfortowanko), Agnieszka Kuś (@patrze_i_jem)
  • warsztaty fotograficzne, prowadzenie: Krzysztof Pacholak
  • spotkanie z Działem Komunikacji Muzeum POLIN, który pokaże kulisy swojej pracy, prowadzenie: Żaneta Czyżniewska.

Spotkania odbędą się stacjonarnie, w siedzibie Muzeum POLIN

  • 11-12 września (sobota-niedziela), godz. 10:00-14:30
  • 18-19 września (sobota-niedziela), godz. 10:00-14:30
  • 26 września (niedziela), godz. 14:30-17:30.

W ramach warsztatów stworzymy kontent dotyczący kuchni żydowskiej i TISZ Festiwalu, a zwieńczeniem spotkań będzie udostępnienie przygotowanych przez Was treści na oficjalnym profilu Muzeum POLIN na Instagramie.

W trakcie zajęć będziecie korzystać z własnego sprzętu, dlatego dużym ułatwieniem będzie posiadanie swojego smartfonu i konta na Instagramie. Jeżeli nie masz swojego sprzętu, daj nam znać, na pewno sobie poradzimy!

W razie pytań piszcie do nas na adres [email protected]

Dorota Cieślik - edukatorka, trenerka, twórczyni streetartu występująca w internecie jako Miss Dorys. Od kilkunastu lat pracuje z młodzieżą, prowadząc kreatywne warsztaty i projekty edukacyjne w m.in. w Forum Dialogu, Stowarzyszeniu Q Zmianom i Centrum Edukacji Obywatelskiej. Tworzy treści i ilustracje do gier edukacyjnych. Organizuje wystawy i wydarzenia artystyczne, integrując ludzi z różnych grup społecznych wokół twórczego działania. Maluje różowe potwory na ścianach. Pisze książkę o roku 2001. W ramach swojej misji naprawiania świata uczy o historii polsko-żydowskiej, zachęcając do dyskusji o równości i tolerancji, a w ramach ciekawości - zgłębia żydowską kulturę. Hummus i falafel przyjmuje w każdej ilości!

Żaneta Czyżniewska - starsza specjalistka ds. współpracy z mediami w Muzeum POLIN, doktorantka Szkoły Doktorskiej w Szkole Głównej Handlowej i członkini zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Tworzy rozprawę doktorską o orientacji na markę muzeów w Polsce, trenerka wizerunku w mediach tradycyjnych i online. W Muzeum POLIN zajmuje się współpracą z dziennikarzami, realizacją programów telewizyjnych.

Organizuje i prowadzi konferencje prasowe, koordynuje aktywności w mediach akcji społecznych i kulturalnych. Współpracowała ze Stowarzyszeniem Kongres Kobiet, Fundacją Szkoła Liderów Politycznych, Fundacją im. Lesława A. Pagi. Pracowała również w biurze public relations z rzecznikiem Poczty Polskiej, była także dziennikarką redakcji telewizyjnych, prasowych i radiowych.

Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych na kierunkach europeistyka i dziennikarstwo, studiów podyplomowych zarządzania marką w Szkole Głównej Handlowej, studiowała również w Instytucie Nauk Politycznych Sciences Po w Strasbourgu.

Olimpia Jenczek - specjalista do spraw kreowania wizerunku w sieci. Zawodowo zajmuje się komunikacją i kreowaniem wizerunku w mediach społecznościowych - zarówno marek komercyjnych, jaki i organizacji pozarządowych. Jej ulubioną formą komunikacji jest Instagram Stories, relacjonowała między innymi takie wydarzenia jak: Finał WOŚP, Pol'and'Rock Festival, Festiwal Górski im. Andrzeja Zawady, Sektor 3.0 oraz Slot Art Festival. W życiu zawodowym napędzają ją szkolenia z zakresu promocji. Autorka książki "Nie zostawaj w tyle – jak wykorzystywać media społecznościowe do promocji i komunikacji działań NGO".

Agnieszka Kuś - autorka tekstów, przewodniczka wycieczek i blogerka. Interesują ją historie kulinarna, opowieści o muzykach i stosunki polsko-żydowskie. Wiedzą i doświadczeniami dzieli się z turystami na wycieczkach i podczas prowadzonych zajęć ze studentami i kursantami. Studiowała historię i italianistykę na Uniwersytecie Warszawskim, relacje polsko-żydowskie w Instytucie Badań Literackich PAN oraz Food Studies na SWPS w Warszawie. Od 2020 r. prowadzi cykl facebookowych spotkań live o kuchni II RP pt. "Epoka od kuchni" (Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku) W 2021 r. opublikowała spacerownik Warszawa Mieczysława Wajnberga. Z Muzeum Historii Żydów Polskich Polin współpracuje od 2015 roku.

Krzysztof Pacholak (1986) - fotograf, kurator, art-coach. Opiekun artystyczny wystaw i photobooków. Koordynator projektów fotograficznych w Towarzystwie Inicjatyw Twórczych "ę": twórca programu „Migawki“ dla młodych artystów-fotografów, tutor w programach „Fotoprezentacje“, "Polis(h) Photo Lab“, "Polska.Doc“. Kurator i członek rady programowej TIFF Festival. Prowadzi autorską "Pracownię fotografii artystycznej" w Służewskim Domu Kultury w Warszawie. Uczy "myślenia fotograficznego" i pomaga twórcom w realizacji ich projektów.

Ukończył socjologię w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz fotografię w Instytucie Twórczej Fotografii w Opawie (Czechy). Fotografuje m.in dla "Monocle Magazine", "The New York Times", "Das Magazin"

Maria Przybyszewska – z wykształcenia fotografka, doświadczenie w kuchni zdobywała podczas stażu w legendarnej restauracji Noma w Kopenhadze. W ramach rezydencji w Opasłym Tomie stworzyła w pełni roślinne, autorskie menu degustacyjne. Była szefową kuchni min. w Youmiko Vegan Sushi. Prowadzi popularne konto na Instagramie @komfortowanko. O sobie pisze tak: jestem kucharką i twórczynią przepisów. Moją kuchnię określiłabym jako roślinną, bez dokładnego definiowania swojej diety. Staram się jeść i gotować świadomie, maksymalnie wykorzystując lokalne produkty i sezonowe warzywa i owoce.

Dagmara Rosiak - znana szerzej w internecie jako Głodna Daga - jedzenie kocha, o jedzeniu pisze, a teraz zakłada swoją piekarnię rzemieślniczą o wdzięcznej nazwie Będzie Dobrze. 10 letnie doświadczenie w branży pozwoliło jej na rozwój w gotowaniu, prowadzeniu biznesu i zarządzaniu dużymi zespołami. Kreatywne wspieranie gastronomii to jej konik, od lat działa marketingowo i PR'owo z warszawskimi restauracjami, tworząc dla nich autorskie contenty i wydarzenia kulinarne. Na warsztatach opowie jak można rozpocząć swoją przygodę z twórczym kanałem na social media, z jakich narzędzi korzystać i dlaczego warto dzielić się swoimi opiniami z szerszą publicznością. A skoro w swoim portfolio ma też dwa magistry z dziennikarstwa i socjologii - z pewnością nie zabraknie elementów wprowadzających także w tej dziedzinie.