Letnia szkoła otwarta: Getto
Zapraszamy nauczycielki i nauczycieli pracujących w szkołach podstawowych (klasy 7-8) oraz szkołach ponadpodstawowych na tygodniowy cykl spotkań online dotyczący gett w okupowanej Polsce.
- 7-11 sierpnia (poniedziałek-piątek), godz. 10.00-12.45, online.
- Spotkania na platformie ClickMeeting.
- Oddzielna rejestracja na każde spotkanie, możliwość zapisu na wybrane zajęcia.
- Po każdym spotkaniu będzie można pobrać certyfikat uczestnictwa z platformy.
W trakcie wykładów, dyskusji i prezentacji będziemy omawiać zróżnicowany charakter gett, doświadczenia różnych grup związane z zamknięciem w tzw. dzielnicach żydowskich oraz pokażemy szereg materiałów edukacyjnych, które mogą być przydatne do omówienia tematu w klasie. Każdy dzień to spotkanie z ekspertkami i ekspertami z różnych dziedzin, którzy podzielą się swoimi metodami pracy i wiedzą.
Sprawdź harmonogram i zarejestruj się na spotkania:
7 sierpnia (poniedziałek), rejestracja >>
- 10.00-11.30 Czym było getto? O zróżnicowanym charakterze gett w okupowanej Polsce
Prowadzenie: Robert Szuchta - 11.45-12.45 Jak uczyć o lokalnej historii?
Prowadzenie: Adam Musiał
8 sierpnia (wtorek), rejestracja >>
- 10.00-11.30 Cywile w getcie warszawskim
Prowadzenie: Zuzanna Schnepf-Kołacz - 11.45-12.45 Doświadczenie cywilne w lekturach szkolnych
Prowadzenie: Barbara Subko
9 sierpnia (środa), rejestracja >>
- 10.00-11.30 „Żydki się palą”. Getto a strona aryjska
Prowadzenie: Robert Szuchta - 11.45-12.45 Filmowe obrazy getta
Prowadzenie: Michalina Majewska
10 sierpnia (czwartek), rejestracja >>
- 10.00-11.30 Rola świadectw w pamięci i edukacji o doświadczeniu getta
Prowadzenie: Wioletta Wejman - 11.45-12.45 Materiały edukacyjne oparte na świadectwach
Prowadzenie: Monika Koszyńska
11 sierpnia (piątek), rejestracja >>
- 10.00-11.30 Dzieci w getcie. Czy jest to wciąż temat nieodkryty?
Prowadzenie: prof. Joanna Beata Michlic - 11.45-12.45 Fenomen Anny Frank. Jak pracować na jej historii?
Prowadzenie: Agnieszka Haska
W razie pytań prosimy o kontakt: [email protected]