Nasze muzeum powstało, by dokumentować, przechowywać i przekazywać kolejnym pokoleniom wiedzę na temat losów polskich Żydów żyjących w różnych czasach i przestrzeniach geograficznych. Rozwijamy kolekcję dzięki różnorodnym darowiznom: przedmiotom i opowieściom – pamiątkom, fotografiom, dokumentom i wspomnieniom. Każda z nich – czy to w formie oryginalnej, czy cyfrowej – jest unikalnym świadectwem świata Żydów polskich.
Zachęcamy do dzielenia się z nami wspomnieniami, zdjęciami i przedmiotami, które opowiadają Twoją historię i świadczą o losach Twojej rodziny. Możesz przyczynić się do realizacji naszej misji na różne sposoby – każdy z nich jest jednakowo istotny:
Przekazanie obiektu do kolekcji muzealnej →
W przypadku chęci przekazania obiektu do kolekcji muzealnej, prosimy o kontakt z Działem Zbiorów: [email protected], (+48) 22 47 10 326 lub (+48) 22 37 93 715. Nasi kuratorzy i nasze kuratorki przeczytają Twoją wiadomość i dopytają o szczegóły drogą mailową lub telefoniczną.
O przyjęciu do kolekcji decydujemy w trakcie zebrań Komisji Nabytków. W razie zainteresowania obiektem zaproponujemy i dokładnie wyjaśnimy dalsze kroki związane z jego przyjęciem do naszych zbiorów. Całemu procesowi towarzyszą odpowiednie dokumenty: umowa darowizny, którą podpisuje dyrekcja muzeum, oraz protokół przekazania daru.
Do kontaktu zachęcamy również kolekcjonerów i artystów posiadających dzieła sztuki związane z dziedzictwem żydowskim w Polsce.
Jeśli nie chcesz rozstawać się ze swoimi pamiątkami, istnieje możliwość przekazania ich do kolekcji cyfrowej.
Przekazanie obiektu w formie cyfrowej →
Jeśli chciałbyś udostępnić nam rodzinne materiały archiwalne w formie cyfrowej (skany, fotografie, nagrania audio i wideo), które wzbogacą naszą cyfrową kolekcję, napisz do nas na adres: [email protected]. Udzielimy Ci wszelkiej pomocy i niezbędnych informacji, w tym wskazówek technicznych. Zachęcamy również do przekazywania nam dokumentów i fotografii do digitalizacji.
Nagranie wywiadu historii mówionej →
Wywiad historii mówionej może by świetnym sposobem na udokumentowanie historii Twojej rodziny. Nagramy na wideo historię Twoją lub bliskiej Ci osoby, która stanie się częścią kolekcji historii mówionej naszego muzeum. Wywiad może zostać nagrany w studiu Muzeum POLIN w Warszawie lub zdalnie przez Internet. Wszelkie informacje i pytania prosimy kierować na adres: [email protected].
Przekazanie książki do Biblioteki Muzeum →
Osoby zainteresowane przekazaniem książki do Biblioteki Muzeum bardzo prosimy o wcześniejszy kontakt e-mailowy: [email protected]. Będziemy wdzięczni za umieszczenie w wiadomości adresu bibliograficznego książki, zdjęcia ukazującego jej stan zachowania oraz opisanie jej proweniencji. Procedura przyjęcia książek wydanych do 1945 roku włącznie jest dłuższa, ponieważ wymaga decyzji Komisji Nabytków, zbierającej się raz w miesiącu, a w przypadku akceptacji oznacza podpisanie umowy. Biblioteka Muzeum POLIN co do zasady nie przyjmuje dubletów.
Dziękujemy za wsparcie w realizacji naszej misji.